Det daglige forældresamarbejde

Et godt forældresamarbejde skaber trivsel, læring, dannelse og udvikling for det enkelte barn. I børnehuset Træet har vi fokus på at skabe et godt og solidt forældresamarbejde, der bygger på gensidig tillid og respekt. Vi har ansvar sammen med jer forældre om at skabe en tryg opvækst for jeres barn med nærvær og omsorg.
Den daglige forældrekontakt har værdi for jeres barns udvikling. Vi videregiver den gode historie fra hverdagen, og vi nævner også de dage, som måske kan være lidt svære. Vi lover jer, at vi altid vil sige til, hvis vi har en bekymring for jeres barn, og I kan til hver en tid lave en aftale med os om en uforstyrret snak om jeres barn.
Hvis der sker ændringer i f.eks. familien, sygdom eller barnet er ved at få tænder eller har haft en dårlig nat, er det vigtigt I deler dette med os. Personalet kan på denne måde bedre møde og støtte barnet i dets behov.

Vi har i vores lærerplan skrevet ind, hvordan man som forældre kan understøtte sit barns læring og følge op på det, som sker i vuggestue og børnehave.
Det er en stor ting at starte i vuggestue og børnehave. Og det er derfor vigtigt at I som forældre er ærlige og deler jeres spørgsmål og eventuelle bekymringer med os. Vi skal sammen skabe en god opstart for jeres barn men også for jer. Det er vigtigt at I også er trygge i processen
Når I får plads i børnehuset Træet skal I ringe til kontoret 36378846.
Her vil I få at vide hvilken stue jeres barn skal starte på, og I vil herefter aftale med stuen om opstartsfasen.

I vuggestue skal I forvente at opstarten tager 1-2 uger før jeres barn er faldet godt til.
I børnehave er det som oftest kortere tid.
Efter 3 måneder (eller før) tilbyder vi en samtale om opstarten. Har den indfriet jeres forventninger, og har I fået de informationer, I har brug for. Vi bruger jeres tilbagemeldinger til at justere vores opstart.

Alle kommende skolebørns forældre, bliver tilbudt en samtale i foråret inden SFO/skolestart
På AULA vil I kunne finde en velkomstfolder med nødvendige oplysninger vedr. opstart i Børnehuset Træet f.eks. hvad jeres barn skal have med af tøj mv.